8.03.2012

Dlaczego powstał ten blog?

Wydawało mi się, że ciekawa gra fabularna w konwencji space opery o nazwie Gasnące Słońca nie wykorzystała należycie potencjału, jaki niesie wizja swoistego nowego średniowiecza ludzkości w głębokiej przyszłości. Nawiązanie do średniowiecznych aspektów, feudalizm, mistycyzm, religia i tajemnice zakazanej, upadłej technologii stanowią świetne tło dla różnorodnych przygód w przestrzeni kosmicznej. Niemniej okultyzm, klasyczne potraktowanie obcych ras i kilka innych elementów przedstawionego uniwersum nie pasowały mi na tyle, bym pokusił się o własną nakładkę dla tego settingu rpg. Nie ma tu żadnych modyfikacji mechanicznych systemu, jest za to wiele informacji o świecie „Gasnących Słońc” czy raczej, dla podkreślenia różnicy, „Gasnących gwiazd”. Przygotowując te materiały świadomie i nieświadomie czerpałem pełnymi garściami z dzieł fantastycznych Alastair'a Reynoldsa, Dana Simmonsa, Stephena Donaldsona, Bruce’a Sterlinga, Georga R.R. Martina, Isaaka Asimova, Davida Brina, Gene’a Wolfa, Franka Herberta i jego syna, Lois McMaster Bujold, Davida Zindella, i wielu, wielu innych, których twórczość polecam.

W Gasnących gwiazdach znajdziecie więc kalendarium, glosariusz, opisy poszczególnych elementów uniwersum gry, nieco pomysłów, terminologii, lokacji oraz, mam nadzieję, inspiracji do scenariuszy i przygód rpg osadzonych w konwencji space opery, czy, szerzej, przygodowej fantastyki naukowej.


Najważniejsze zmiany w stosunku do „Gasnących Słońc rpg” to dodanie do średniowiecznej pasji okruchów romantyzmu i absolutyzmu (car, łagorświaty czyli planety katorżnicze) i przesunięcie konwencji w stronę westernowo-awanturniczą (odmienna technologia napędu międzygwiezdnego) z istotnymi elementami transhumanizmu. Jednocześnie zlikwidowałem teurgię i okultyzm, co wcale nie pozbawiło settingu swoistej magii i mistycyzmu. Wreszcie zupełnie inaczej rozwiązałem kwestię obcych cywilizacji i gatunków postludzkich, w czym kierowałem się wspaniałą „Przestrzenią Objawienia” i innymi dziełami Alastaira Reynoldsa.

Materiały tu gromadzone mają za zadanie stanowić wsparcie dla każdego Mistrza Gry, który chce zmierzyć się z wyzwaniem prowadzenia przygód w konwencji space opery. Mam nadzieję, że się przydadzą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz